Oblast 6B
Námětem je řízení střední části polabské pravobřežní tratě Děčín - Kolín, konkrétně stanic Liběchov až Lysá nad Labem. Obvod místopisně navazuje na prostory simulované v oblastech 6C a 6A . Ze stanice Všetaty je do simulace pojat provoz západní kolejové skupiny. Stanice Všetaty se zapracovanou východní kolejovou skupinou je zahrnuta do novější simulované oblasti 6E
V simulaci se předpokládá řízení východní kolejové skupiny stanice Všetaty z jiného pracoviště, snad z ústředního stavědla DOZ Praha - Turnov. Zatím jde spíše o technologickou fikci. Důvodem takového řešení simulace je snaha neovlivňovat okrajovými záležitostmi pozornost uživatele soustředěného na problematiku provozu hlavní tratě.
2. Místní poměry
V simulaci je zapracován intervalový provoz vlaků osobní dopravy, a to jak dálkové, tak místní. Nechybí ani příměstská doprava na tratích Čelákovice - Lysá nad Labem - Kostomlaty - (Nymburk hl.n.) a Čelákovice - Lysá nad Labem - Milovice.
Do stanice Všetaty jsou lokomotivy ze sousedního obvodu předávány zpravidla po koleji 91 a (na obr. 4 vyznačena modrou barvou). Do obvodu VTV (Všetaty - východ) se odstupující lokomotivy předávají po koleji 92a (na obr. vyznačena žlutou barvou).
Je-li do řízené oblasti předávána lokomotiva posunovou jízdou, je o tom uživatel informován shodně jako v předešlých simulacích modrou obdélníkovou indikací u předávací koleje a výpisem v okně „Zprávy“. Výpis obsahuje informaci o určení, případně o cílové stanici lokomotivy. Modrá obdélníková indikace se maže po uvolnění předávací koleje.
1. Základní údaje
2. Místní poměry
Ukázka obrazovky
Vývojové verze
1. Základní údaje
Obr.1 - Schema kolejiště v simulaci
Je třeba upozornit, že zvláště v úseku Lysá n.L. - Milovice se navzájem výrazně odlišují plánované oběhy souprav osobních vlaků v pracovních a v nepracovních dnech.
Ve stanici Mělník je v některých situacích vhodné soupravu osobního vlaku od/do Lhotky u Mělníka odstavit mimo dopravní kolej. Obdobné doporučení se vztahuje ke stanici Lysá nad Labem a soupravám osobních vlaků s delšími pobyty.
Důležitou okolností je omezená délka dopravních kolejí v některých stanicích (viz obr.2 a 3, délka kolejí v metrech vypsána červenou barvou). S ohledem na vzdálenosti mezi stanicemi Mělník a Všetaty a také mezi stanicemi Stará Boleslav a Lysá nad Labem vyžaduje hospodaření s dopravními kolejemi o vhodné délce určitou předvídavost.
Obr.2 - Délky dopravních kolejí ve stanici Všetaty
Obr.3 - Délky dopravních kolejí ve stanici Dřísy a Stará Boleslav
Obr.4 - Předávací koleje
Standardně, stejně jako v jiných simulacích, jsou k dispozici grafikonové soubory ve složce GVD.